عقل و احساس
فضيلت روزهى روز نهم ماه محرم (1 آبان)
" رَأَيْنَاهُ فِي كِتَابِ دُسْتُورِ الْمُذَكِّرِينَ بِإِسْنَادِهِ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ فَقَالَ
در كتاب «دستور المذكرين» به نقل از «ابن عباس» آمده است:
إِذَا رَأَيْتَ هِلَالَ الْمُحَرَّمِ فَأَعْدِدْ فَإِذَا أَصْبَحْتَ مِنْ تَاسِعِهِ فَأَصْبِحْ صَائِماً قَالَ قُلْتُ كَذَلِكَ كَانَ يَصُومُ مُحَمَّدٌ ص قَالَ نَعَم
«هرگاه هلال ماه محرم را ديدى، روزها را بشمار، وقتى روز نهم فرا رسيد، آن روز را روزه بدار.» راوى از او مىپرسد: «آيا حضرت محمد-صلّى اللّه عليه و آله و سلّم-اين روز را روزه مىداشت؟» «ابن عباس» پاسخ داد: «آرى.»
عقل و احساس (sense and sensibility)
متاسفانه ترجمه های فارسی روان و خوبی ازش نیست و احساس واقعی رو از کتاب گرفته ، و بعد از خوندن چند صحفه از خواندن کتاب منصرف می شید و پیشنهاد من به شما ، کتاب به زبان اصلی است .
خیلی از منتقدان معتقدند که این کتاب به اندازه ی کافی قوی نیست .
عقل و احساس
Sense and Sensibility
![]()
داستان هایی از زندگانی امیر کبیر
«داستانهایی از زندگی امیرکبیر» به چاپ چهلم رسید
ایلنا: «داستانهایی از زندگی چهارده معصوم» آماده چاپ است و نخستین کتاب آن با عنوان «داستانهایی از رسول اکرم» به زودی توسط نشر سروش منتشر میشود.
چاپ پنجم «شناخت ساختار و عملکرد بدن انسان» تألیف میچل ویلسون و ترجمه محمود حکیمی توسط انتشارات دفتر نشر و فرهنگ اسلامی منتشر شده است. همچنین کتاب «داستانهایی از زندگانی امیر کبیر» به چاپ چهلم رسید که آن را نیز دفتر نشر و فرهنگ اسلامی منتشر کرده است.
محمود حکیمی، نویسنده و مترجم در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: بر این عقیدهام که مردم جهان، خصوصاً کودک و نوجوان و جوان، بیش از هر زمان دیگر باید با آموزههای جانبخش قرآن کریم و پیامبر
روز سوم محرم (25 مهر)
منبع: کلیات مفاتیح الجنان، حاج شیخ عباس قمی (ره)
التماس دعا
آنچه مردم در عزاداری سیدالشهدا علیه السلام انجام دهند، همه تفریط است؛ در عزاداری او افراط معنا ندارد
آيت الله العظمي وحيد خراساني مد ظله العالی در جمع مبلغان کشور
آنچه مردم در عزاداری سیدالشهدا علیه السلام انجام دهند، همه تفریط است؛ در عزاداری او افراط معنا ندارد
اعمال روز آخر ذی الحجه
داستانی از زندگی امیرکبیر
داستان هايي از زندگي امير كبير
ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامي
زبان كتاب: فارسي
تعداد صفحه: 94
اندازه كتاب: جيبي - سال انتشار: 1362
مروري بر كتاب
امیرکبیر مردی بزرگ بود با خصلتهای انسانی و مردمدوستی. پدرش کشاورز بود و سپس آشپز شد. امیر در دوران کودکی رنج طبقهی محروم و رفاه توانگران را به خوبی لمس کرد و ظلم بیحدی را که به
چنین گفت زرتشت
روز ٢٩ ذى حجه (22 مهر)
چنین گفت زرتشت
صفحهٔ عنوان، چاپ اول چنین گفت زردشت در سال ۱۸۸۳
روز 27 ذو الحجه (20 مهر)
گفتارهای زرتشت؛تفسیر بخش اول چنین گفت زرتشت
مقدمه
در آغاز راه انسانی بسیار انسانی، بررسی مفاهیم کلیدی و پیشگفتار «چنین گفت زرتشت» را آغاز نمودیم. در این مجال فرصتی بدست آمد تا به ادامه بررسی کتاب چنین گفت زرتشت و بررسی گفتارهای رزتشت در چهار بخش بپردازیم. گفتار این بخش قسمت اول از این مجموعه نقدها و بررسی های «گفتارهای زرتشت» می باشد و در قسمتهای بعدی به تشریح سه بخش دیگر کتاب خواهیم پرداخت..
واضح است که این تفسیر که احتمالا بدون شناخت مستقیم کتاب نیچه نامفهوم خواهد بود، مدعی نیست که می تواند جانشین خواندن متن اصلی شود، هدف فقط یاری رسانندگان به خوانندگان این
روز 26 ذو الحجه (19 مهر)
روز بيست و پنجم ذو الحجه (18 مهر)
منبع: کلیات مفاتیح الجنان، حاج شیخ عباس قمی (ره)
التماس دعا
شب بیست و پنجم ذو الحجه (17 مهر)
منبع: کلیات مفاتیح الجنان، حاج شیخ عباس قمی (ره)
التماس دعا
راهنمای خواندن "چنین گفت زرتشت"
چنین گفت زرتشت
| نویسنده | فریدریش نیچه |
|---|---|
| ناشر | ارنست اشمیتزنر |
| محل نشر | آلمان |
| تاریخ نشر | ۱۸۸۳-۱۸۸۵ |
| سبک | رمان فلسفی |
| زبان | آلمانی |
چنین گفت زردشت (به آلمانی: Also sprach Zarathustra) نام کتابی فلسفی و شاعرانه است
شهری چون بهشت (داستان کوتاه)
شهری چون بهشت | سیمین دانشور
مهدی سیاه در آیینه نگاه کرد. شنل قرمز را از سر میخ برداشت و روی لباسهایش پوشید. گفت : «دیگه حاضریم. اما ای خواجهسرای دربار خلیفه کو شلاقت؟» شلاق را سر میخی که لباس خلیفه به آن آویزن بود پیدا کرد و برداشت. مهدی سیاه زودتر از همة بازیگران میآمد، زیرا سیاه کردن صورت و دستها و گردنش مدتی طول میکشید و تازه، شستن سیاهیها از « سیاهکاری» هم سختتر بود. ناچار دیرتر از همه هم میرفت.
یادداشتی بر داستان کوتاه شهری چون بهشت
|
یادداشتی بر داستان کوتاه «شهری چون بهشت» نوشته:زنده یاد سیمین دانشور به قلم مصطفی انصافی
|
|
شهری چون بهشت مجموعهداستانی است که سیمین دانشور در سال 1340 برای اولین بار آن را منتشر کرد؛ شامل ده داستان است که این نوشته قصد دارد به نقد داستان اول آن یعنی «شهری چون بهشت» با رویکرد فرمالیستی (نقد نو) بپردازد. جرمی هاوثورن (Jeremy Hawthorn) در کتاب Studying the novel: An Introduction مینویسد: «"منتقدان نو" از پذیرش آن چه به اصطلاح اطلاعات بیرونی یا خارجی نامیده میشد کمابیش به طور کامل سرباز زدند و صلاح را در این دانستند تا در انزوایی نسبی بر "خود اثر" دقیق شوند. آنان اغلب به "خوانش دقیق" بخشی از اثر متوسل میشدند و این کار را نوعی روش قلمداد میکردند. در خلال این |


